Ångrat köp / Retur

För att göra returprocessen så enkel som möjligt ber vi dig registrera din retur i formuläret nedan. Efter detta måste dina produkter skickas till oss inom 14 dagar.

Så här gör du för att skicka tillbaka dina produkter efter att du anmält en retur och tagit emot fraktsedlar:

1. Se till att dina varor är emballerade och packade på samma sätt som när du tog emot dem. Du ansvarar över produkterna under returfrakten. 
2. Fäst etiketten på däcken på ett sätt så den inte lossnar.
3. Vid upphämtning ska du få ett kvitto på att du lämnat över varorna.
4. När vi tagit emot varorna får du en notis per epost och vi kontrollerar däcken inom 48 timmar från dess att vi tagit emot dem.
5. Om däcken är i nyskick och oanvända krediteras ditt köp med avdrag för returfrakten.
6. Det tar 1-3 bankdagar innan du fått tillbaka dina pengar, vid köp med faktura kommer pengarna dras av från din månadsfaktura. 

Om du inte vill använda formuläret kan du ringa oss på 0771 - 829 829, så hjälper vi dig.

Tillämplig lag och tvist
Tvister ska i första hand lösas med Euromasters kundservice. Vid en eventuell tvist följer Euromasters beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
E-post: arn@arn.se
Webadress ARN: https://www.arn.se/
Postadress ARN: Box 174, 101 23 Stockholm
Vid tvist om tolkningen utav dessa villkor ska den tolkas enligt svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden eller i sista hand utav allmän domstol.
Det går även att lämna klagomål online via EU-kommissionens egna plattform för medling i tvister. Klagomål som kommit in via EU-kommissionens egna plattform vidarebefodras till ansvarigt tvistlösningsorgan i Sverige. Webadress EU ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr. 

Klagomål går också att lämna in online via EU-kommissionens egna hemsida för medling i tvister. Ärenden som kommit in via EU-kommissionens egna hemsida vidarebefodras till ansvarigt
tvistlösningsorgan i Sverige.
http://ec.europa.eu/consumers/odr