Här kan du lära mer om vårt hållbarhetsarbete!

Euromaster är stolta över att presentera hållbarhetsarbetet för året som gått. Som ett helägt dotterföretag till Michelin och Europas största kedja för däck och däckservice tar vi vårt ansvar för att bidra till en hållbar framtid på allvar. Genom vårt heltäckande produkt-, tjänste- och serviceerbjudande vill vi erbjuda våra kunder den mest hållbara lösningen för deras behov.

Klicka här för att läsa mer.

 

Euromasters service delas upp i en förebyggande del och en del som hanterar skador som redan uppstått. Den förebyggande delen är särskilt viktig eftersom den kan minska kostnaderna för både kunderna och miljön.

- Vid mätning upptäcks ofta problem som lågt lufttryck och början till punktering, då utför jag lagningar för att förhindra att däcket går sönder ännu mer, berättar Emma.

- Genom att agera snabbt och förebyggande minskar risken för kostsamma stillaståenden.

 

Freddy Jensen, Compliance Manager på Euromaster Sverige berättar om vad det innebär i praktiken.

- Certifieringen innebär att vi har reviderat och förbättrat vårt ledningssystem för arbetsmiljö, inklusive vår policy, målsättningar och rutiner för arbetsmiljö.

- Genom att följa ISO 45001-standarden garanterar vi en systematisk och rutinmässig övervakning och förbättring av vår arbetsmiljö, vilket i sin tur leder till en mer effektiv och säker verksamhet

 

På Euromaster pratar vi varje dag med varandra om säkerhet. Kommunikation är ett viktigt verktyg för att säkerställa att vi alla har de verktyg och den kunskap som krävs för att utföra arbetsuppgifterna på ett säkert sätt.

Hos oss bär medarbetarna ständigt två reflexer:
”alltid alert” och ”alla för en”.
De handlar om att bedöma risker i alla moment och att agera utifrån riskerna. Det handlar lika mycket om säkerhet för den enskilda medarbetaren som om säkerhet för hela teamet och för våra kunder.