Optimal däckhantering genom kundserviceanalys

En kontaktperson
För att lyckas arbetar vi alltid med en kontaktperson som lär känna din affär och din situation på djupet. Och därmed förstår dina exakta behov. Teknisk konsultation. Tillsammans med omfattande kunskap om fordonet kan vi sedan ge en teknisk konsultation som utifrån underlag, hastighet, lastvikt m.m. beslutar vilket däck fordonen ska ha. På så sätt kan vi maximera dina däcks livslängd och minimera dina kostnader.

Uppföljning och förebyggande kontroller
Genom vårt uppföljningssystem får vi detaljerad statistik som hjälper oss att, tillsammans med dig, planera för service och underhåll av dina fordon. I kombination med preventiva kontroller (rätt lufttryck, mönsterdjup, hjulinställning och balansering) kan vi minimera ditt fordons stillestånd. Och på så sätt maximera driften och ge dig högre intäkter.

Snabb service på plats
För att minimera stillestånd erbjuder vi även service och reparation på plats. Skulle ett däck gå sönder kommer en av våra kunniga servicemedarbetare ut till dig och ser till att ditt fordon återställs med kortast möjliga stopp som följd. Och minimalt intäktsbortfall som resultat.

Nära dig
För större kunder kan vi även erbjuda ”året runt” -närvaro på plats. Där tar våra servicetekniker dagligen hand om dina fordons däckbestyr. I vissa fall kommer vår servicepersonal ut till dig två gånger om året för att reparera och återställa alla däck för framtiden. På så sätt minskar däcksbekymmer och kostnaderna per timme hålls nere.