Köpvillkor

Köpvillkor

 

ALLMÄN INFORMATION

En köpare måste vara myndig, alt. ha målsmans godkännande för beställning via Euromasters e-shop.Vid köp av produkter från Euromasters e-shop inkluderas alltid ett skifte och byte på den verkstad du valt. Om Euromaster mot förmodad anledning måste ändra leveranstid samt bokad tid, kommer kunden att bli kontaktad för ny tids- och bokningsbekräftelse. Vi kommer att kontakta att dig för att informera dig om en ny leveranstid. Om de du köpt av någon anledning inte kan levereras efter utlovad tid, kommer vi att erbjuda kunden annan produkt alternativt betala tillbaka pengarna. Konsumenten har rätt att häva köpet om hon inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening. Vi återbetalar naturligtvis kunden inom 30 dagar vid hävning, godkänd reklamtion eller utnyttjande av ångerrätt. Priserna på Euromasters webbshop gäller endast vid köp via webbshopen. För butikspriser kontakta din närmaste Euromaster verkstad.

 

LEVERANSVILLKOR
Leverans sker endast inom Sverige och till den verkstad kunden angett som förval. Vi ombesörjer inte hemleverans genom användande av E-shopen. Boende i Sverige kan endast beställa produkter genom Euromaster Sverige. Boende i andra länder hänvisas till sin lokala Euromaster verkstad. Konsumenten har rätt att häva köpet om hon inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening. Vi återbetalar naturligtvis kunden inom 30 dagar vid hävning, godkänd reklamation eller utnyttjande av ångerrätt. Vid en ev. reklamation tillämpas Konsumentköplagen. Vid ev tvister har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

ORDERBEKRÄFTELSE

Euromaster AB förbehåller sig rätten att godkänna beställningar. När du genomfört en beställning visas en orderbekräftelse på skärmen. Denna vill vi att kunden skriver ut och tar med sig till verkstad vid besöket. Vill kunden bli kontaktad på annat sätt, vill vi att denne uppger de i sina kontaktuppgifter.

 

GARANTI OCH RETURRÄTT

Vi ger på samtliga av våra produkter garanti och returrätt genom vår så kallade ”Rätt däck-garanti”. Likaså kan vi hänvisa kunden till produktens tillverkare som svarar för garantin. Euromaster åberopar sig rätten att behålla inbetalade pengar vid uteblivet besök på förbokad tid. Euromaster ansvarar för produkternas hållbarhet och kvalitet till dess att kunden hämtat ut dem.  Vid en ev. reklamation tillämpas Konsumentköplagen. Vid ev tvister har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

GARANTI PÅ PRODUKTERNA OCH TJÄNSTERNA

Euromaster erbjuder kunden ”RÄTT DÄCK GARANTI”, vilket innebär garanterad kvalitet på produkt och service

Euromasters Rätt-däck-garanti innebär att du vid normalt slitage, har full bytesrätt i två veckor. Uppfyller inte de nya däcken eller utförd service de krav och föreskrifter vi utlovat, är det bara att komma in och byta*. Vi nöjer oss inte förrän DU är nöjd!

*Vid utnyttjande av Rätt-däck-garantin gäller det belopp du gav för dina däck. Vill du byta till däck i högre prisklass gäller mellanskillnad från kund. Vid lägre prisklass återbetalas mellanskillnaden. Konsumenten ersätts för eventuella fraktkostnader eller resekostnader vid reklmation av en vara

För däck gäller 3 års garanti från den dagen då de inhandlats eller 5 år räknat från den dagen de tillverkats. För lättmetallfälgar gäller 2 års garanti från den dagen produkterna inhandlats Garantierna täcker material- och tillverkningsfel. Exempel på skador som inte täcks är; motkörningar, stenskott. Konsumenten ersätts för eventuella fraktkostnader eller resekostnader vid reklmation av en vara.

 

KONSUMENTENS ÅNGERRÄTT

Konsumenten kan åberopa lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal. Ärendet kommer att behandlas efter anmälan via kontakt eller info@euromaster.se. Utnyttjandet av Ångerrätten måste ske inom 14 dagar efter genomfört köp och gäller endast om varan returneras i oförändrat skick. Vid anmälan, var god ange order- och/eller fakturanummer för snabbare behandling.  Konsumenten ersätts för eventuella fraktkostnader eller resekostnader vid reklmation av en vara .

 

ANVÄNDNINGEN AV PERSONUPPGIFTER

Kundens personuppgifter kommer att sparas i ett kundregister. Euromaster kommer inte att dela ut dessa till andra företag eller leverantörer. Vi åberopar oss dock rätten i att använda dem för eget bruk och i marknadsföringssyften.

Kunden har rätt till att ändra sina uppgifter i befintlig databas. Detta kan vara personuppgifter och adresser. Kunden har även rätt till att helt avsäga sig intresset i att vara med i vårt register. Då hänvisar vi kunden till kundtjänst.

För återförsäljare: /privat/dack/tjanster/tidsbokning /privat/privat_systemsida/logga_in_2

Logga in

Tidsbokning

Vid bokning eller ombokning av ditt däckbyte behöver du först välja verkstad. Det gäller även om du redan fått en tid hemskickad för däckbyte.

Välj verkstad

För privatkunder

Här kan du som privatkund handla däck och se dina tidigare köp.

Handla online